پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت نام ارزش افزوده

ثبت نام ارزش افزوده

درخواست ثبت نام ارزش افزوده یکی دیگر از خدمات سامانه آنلاین پایدار در کنار اموری مانند ثبت شرکت و برند می باشد که در ادامه در مورد نحوه ارسال درخواست و دلیل آن توضیحات کاملی ارائه خواهیم داد.

مالیات بر ارزش افزوده (value added tax) که با عبارت اختصاری VAT نیز مشهور می باشد، نوعی مالیات غیر مستقیم می باشد که در طی آن، خریدار یا مصرف کننده علاوه بر پرداخت بهای یک کالا، مقدار مالیات تعلق گرفته به آن کالا را نیز می پردازد. در همین راستا فروشنده مؤظف می باشد که مالیات بر ارزش افزوده را به حساب خزانه دولت واریز نماید. توجه داشته باشید: از آن جایی که فروشنده در زمان خرید کالا میزانی از مالیات بر ارزش افزوده را به تولید کننده و یا اشخاص واسطه پرداخت می نماید، میبایست فقط ما به التفاوت مالیات بر ارزش افزوده دریافتی و پرداختی را به حساب خزانه ی دولت واریز نماید.

فرم درخواست
ارسال مشخصات و پرداخت

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

تقریبا در همه ی کشور های توسعه یافته و نیمه توسعه یافته مالیات بر ارزش افزوده امری متداول می باشد و بر اساس قانون های مالیاتی هر کشور نرخ این مالیات متغیر می باشد. برای جلوگیری از هر گونه مشکل در صورت درخواست ثبت نام ارزش افزوده باید از افراد متخصص برای اینکار استفاده کنید. مالیات بر ارزش افزوده در برخی از کشورها چند نرخی می باشد و بر اساس کالا های مختلف نرخ خاصی در نظر گرفته شده است.

در بسیاری از کشور های دنیا و همچنین کشور ما، میزان مالیات بر ارزش افزوده در خصوص کالا هایی همچون دارو، کتاب، آب، خوراک و… بسیار کم و یا صفر می باشد.

سابقه قانونی مالیات بر ارزش افزوده در ایران قدمت زیادی ندارد. در سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، قانونی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده وضع نموده است و علاوه بر نرخ مالیات بر ارزش افزوده، دستگاه هایی که حق برخورداری از این مالیات را دارند مشخص نموده است.

در کشور ما مالیات بر ارزش افزوده از منابع مالی مورد استفاده استانداری ها، شهرداری ها و … در نظر گرفته شده است. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کشور ما که از سال 1394 الزامی شده است، به میزان ۹% تعیین گردیده است که شامل 6% مالیات و 3% عوارض می باشد. طبق مقررات کشور ما محصولاتی همچون: تولیدات کشاورزی فرآوری نشده، دام و طیور زنده، آبزیان، زنبور عسل ، کود، سم، بذر و نهال درختان، آرد نانوایی، نان مصرفی، گوشت، قند و شکر ، برنج، حبوبات و سویا ، شیر، پنیر، روغن نباتی و شیر خشک مخصوص تغذیه کودکان، کتاب، مطبوعات، دفاتر تحریر و انواع کاغذ چاپ، تحریر و مطبوعات و موارد دیگر شامل قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی شوند.

طبق قانون وضع شده، مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده میبایست طبق مقررات سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به تسلیم مدارک و اظهارنامه ی تعیین شده در باب مالیات بر ارزش افزوده نمایند.

به همین منظور سامانه ای به نشانی www.evat.ir تعبیه گشته است تا مودیان مالیات بر ارزش افزوده اقدام به ثبت نام نمایند. توجه : بر اساس قوانین، درصورت عدم ثبت نام مودیان مالیاتی، علاوه بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده، جریمه ی ۷۵ درصدی شامل حال این اشخاص حقیقی و حقوقی می شود. لازم به ذکر می باشد که سامانه پایدار ثبت با بهره گیری از کارشناسان مالی و حقوقی مجرب تمامی مشکلات مودیان محترم را ریشه کن کرده است. لذا شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره های رایگان و اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده، با توجه به شرایط و مراحل ثبت نام گواهی ارزش افروده از طریق پل های ارتباطی پایدار ثبت اقدام به برقراری ارتباط با ما نمایید و درخواست ثبت نام ارزش افزوده خود را از طریق فرم زیر به راحتی ثبت نمایید.

گواهی ارزش افزوده چیست؟

همه ما هنگام خرید کالا یا بسته های اینترنتی متوجه شده ایم که مبلغی را باید افزون بر ارزش واقعی آن کالا بپردازیم. این مبلغ همان مالیات است و مطابق قانون تنها افراد یا مجموعه هایی مجاز به دریافت آن هستند که گواهی مربوط به آن را اخذ کرده باشند. این اجازه نامه همان گواهی ارزش افزوده است.

این گواهینامه به طور معمول پس از ثبت نام در سامانه الکترونیکی و تکمیل پرونده مالیاتی به متقاضی ارائه می‌گردد.

جهت دریافت گواهی ارزش افزوده باید مدارکی چون کپی مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت، شماره اقتصادی، آدرس و کد پستی، آگهی تاسیس شرکت و در صورت وجود تغییرات شرکت، وکالتنانه و ..... را در اختیار داشته باشید.

مدت اعتبار گواهی ارزش افزوده ۶ ماهه یا یک ساله است که پس از پایان مدت اعتبار آن باید نسبت به تمدید این گواهی اقدام کنید.

جهت استعلام ارزش افزوده با کد اقتصادی ابتدا سامانه الکترونیکی استعلام ارزش افزوده را جستجو کرده و روی اولین لینک کلیک کنید.

در این مرحله صفحه ای برای شما باز می‌شود که در آن از شما اطلاعاتی چون شناسه ملی، کد اقتصادی، شماره ثبت، شناسه ملی شرکت و .... را می‌خواهد.

پس از پر کردن اطلاعات دکمه ثبت یا تایید اطلاعات را فشار دهید. در صورتی که اطلاعات خواسته شده را به درستی تکمیل و ثبت کرده باشید اطلاعات دقیق مودی مالیاتی شامل نام شرکت، تاریخ ثبت، شماره اقتصادی و ..... نمایش داده می‌شود.

روشهای اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

در مورد درخواست ثبت نام ارزش افزوده باید بدانید که مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

از آنجا که خود فروشنده نیز ضمن خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته ولی مصرف‌کننده محسوب نمی‌شود، اینست که او حق دارد کل «مالیات‌های ارزش افزوده» پرداختی خود را از کل «مالیات بر ارزش افزوده»های دریافتی کسر کرده و مابه تفاوت را به دولت بپردازد. دولت‌ها مصارف ویژه‌ای را برای این مالیات درنظر گرفته‌اند.

این مالیات از مهم‌ترین درآمدهای خزانه استانداریها، شهرداریها و دولت‌های مرکزی محسوب می‌شود و معمولاً به حساب خزانه دولت مرکزی وارد و از آنجا طبق قانون و معمولاً بنا بر نسبت جمعیت بین استان‌ها و شهرها پخش می‌شود.

ثبت نام ارزش افزوده اشخاص حقیقی

جهت ثبت نام ارزش افزوده ابتدا باید وارد سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده شوید.

پس از ورود به سامانه می‌توانید اظهارنامه ارزش افزوده الکترونیکی را در این صفحه مشاهده کنید.

در این سامانه و در قسمت پیش ثبت نام، نوع شخص متقاضی را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شخص حقیقی هستید حتما باید در سامانه اطلاعات خود را به درستی ثبت کنید.

اطلاعاتی که باید در فرم پیش ثبت نام وارد کنید به طور کلی شامل نام شرکت یا موسسه، نام مدیرعامل، شماره یا کد اقتصادی، محل ثبت، شماره شناسایی مدیر عامل و شماره ثبت است.

این اطلاعات برای افراد حقیقی شامل نام و نام خانوادگی، نام موسسه یا فروشگاه، کد اقتصادی و کد ملی است. این اطلاعات باید توسط مودی به درستی کامل شود.

سپس در قسمت نشانی و شماره تماس آدرس دقیق و شماره تلفن خود را وارد کنید.

در پایان کد امنیتی تعیین شده توسط سایت را عینا با رعایت حروف بزرگ و کوچک در کادر وارد کنید و گزینه ارسال اطلاعات را فشار دهید.

ثبت نام ارزش افزوده افراد حقوقی

ثبت نام ارزش افزوده افراد حقوقی نیز به همین صورت است که ابتدا باید وارد سامانه شوید اما در قسمت پیش ثبت نام اشخاص حقوقی را انتخاب کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات در فرم الکترونیکی گزینه ثبت و ارسال اطلاعات را فشار دهید. توجه داشته باشید که هنگام پر کردن فرم اشخاص حقوقی باید کد اقتصادی ۱۲ رقمی جدید داشته باشند. در صورتی که این کد را در اختیار نداشته باشید اطلاعات شما در سامانه ثبت نخواهد شد. بنابراین در صورت عدم دسترسی به این کد جهت دریافت آن به حوزه مالیاتی عملکرد خود مراجعه کنید.

در ثبت نام افراد حقیقی و حقوقی پس از تایید اطلاعات کد رهگیری توسط سایت به شما داده  می‌شود که باید تا زمان دریافت دعوتنامه آن را حفظ کنید.

جهت استعلام ثبت نام ارزش افزوده می‌توانید به این سامانه مراجعه کرده و با استفاده از همین کد رهگیری روند ثبت نام را پیگیری و استعلام نمایید.

پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

همان گونه که گفته شد برخی از افراد یا شرکت ها مجوز و گواهی ارزش افزوده را دریافت می‌کنند و مشتری برای خرید کالاهای آن ها باید مبلغی را افزون بر قیمت کالا به عنوان مالیات بپردازد.

کلیه مشمولین قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موظف هستند که در ازای کالا یا خرید انجام شده حداکثر به مدت پانزده روز آن را به سازمان امور مالیاتی گزارش کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

سامانه مالیات بر ارزش افزوده

جهت پرداخت مالیات و ثبت نام ارزش افزوده باید وارد سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده شوید.

این سامانه توسط سازمان امور مالیاتی کشور جهت ثبت اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شده است. مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیاتی است که به عنوان تفاوت بین قیمت کالا یا خدمت عرضه شده و فروخته شده دریافت می‌شود.

توجه داشته باشید که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول پرداخت مالیات هستند باید درست در موقع مقرر و به صورت اینترنتی در این سامانه الکترونیکی پرداخت کنند. در غیر این صورت کاربر موظف به پرداخت جریمه نیز خواهد شد. جهت پرداخت مالیات در این سامانه ابتدا باید اظهارنامه الکترونیکی را تکمیل و ارسال کنید.

تمامی امور گفته شده در این صفحه توسط پایدار ثبت به صورت آنلاین برای شما انجام می شود.

درخواست مشاوره